Winkel heatmap is dé basis voor je winkelinrichting

Ben jij als winkelier al jaren benieuwd naar het aantal bezoeken? Of wil je de bezoekersaantallen winkel meten? Dan biedt Crumbbase voor jou de ideale services aan om dit te kunnen realiseren. Naast het meten van het aantal bezoekers kan het bedrijf ook een winkel heatmap maken van iedere specifieke fysieke winkel.

Een heatmap is een hulpmiddel om het aantal klanten te meten in bijvoorbeeld de retail branche. Dit hulpmiddel geeft precies weer waar klanten zich bevinden in de winkel en wanneer zij zich daar bevinden. Deze informatie kan eraan bijdragen dat jou inrichting van de winkel geoptimaliseerd kan worden op basis van deze gegevens.

Een heatmap kan ook voor een website worden opgesteld, zo kan je makkelijk in beeld krijgen waar bezoekers zich voornamelijk bevinden en waar bezoekers de website verlaten. Door deze informatie te koppelen met de informatie van Google Analytics kun je je website op een perfecte manier aanpassen exact naar de behoefte van de consument. Het is algemeen bekend dat er een soort F-patroon ontstaat van hoe consumenten naar een pagina kijken. Zij scannen dus in een F-patroon de pagina van jou website. Dus zorg ervoor dat de belangrijkste dingen altijd in dit patroon komen te staan en hier niet naast vallen want dit wordt namelijk toch bijna niet gezien door de consument.

Een winkel heatmap moet dus eigenlijk de basis zijn voor een goede winkelinrichting. Zo kan je goed en onderbouwd bepalen waar de belangrijkste producten moeten komen te staan en waar de producten moeten komen te staan waar minder marge opzit en die dus iets minder belangrijk zijn. Het is bewezen dat bedrijven die op basis van deze gegevens hun winkelinrichting aanpassen meer winst maken dan bedrijven die hun winkel inrichten op basis van hun onderbuik gevoel.  Een heatmap is dus van essentieel belang voor de inrichting van een winkel.

http://www.crumbbase.nl/