Waarom social media voor car marketing?

Zoals wel duidelijk is, is het social media gebruik de laatste tijd flink gestegen en zijn er steeds meer mensen die ook daadwerkelijk op zoek zijn naar dingen waar ze in geinteresseerd zijn. De consument ziet ook dat er steeds nieuwe technologien komen en dus leuker en gemakkelijkere manieren om te vinden wat je zoekt.

 

Er zijn ontzettend veel platformen die veel worden gebruikt en als bedrijf zijnde kun je er een aantal erg goed gebruiken om je klanten content te leveren en met je merk in contact te laten komen. Voorbeelden van deze platformen zullen voor de meeste bekend zijn en dat zijn bijvoorbeeld: Facebook, Instagram, Whatsapp, Tiktok, Pinterest, Twitter, Linkedin, Youtube en snapchat. Al deze platformen hebben een eigen soort platform die toch net een verschillende waarde kunnen bieden ten opzichte van elkaar. Ze werken allemaal anders en hebben hun eigen krachten. Toch kun je met een bepaald doeleinde veel van deze platformen op een soort gelijke manier gebruiken om je klanten te bereiken.

 

Hieronder een aantal voorbeelden van doeleinde die je kunt hebben als bedrijf om van automotive social media gebruik te maken.

–          Contact leggen met de consument’

–          Verhogen van verkopen en het aantal leads

–          Versterken van de naamsbekendheid

–          Meerwaarde ten opzichte van je concurrent creëren

–          Netwerken zoals bijvoorbeeld op LinkedIn

–          Adverteren op social media om zichtbaarheid te vergroten

–          Een hogere SEO ranking creeeren om beter naar voren te komen na bepaalde zoekopdrachten op Google. 

–          Vergroten van het website verkeer

 

Wat erg belangrijk is bij een van deze bovenstaande doeleinde is om de juiste klanten op het juiste moment de juiste boodschap over te laten brengen en ook nog eens op het juiste kanaal. Deze 4 dingen zullen goed op elkaar afgestemd moeten worden om het hoogste resultaat hier uit te halen.

https://occonline.nl/