Red Services
Image default
Marketing

Wat is een kortingscode en hoe kunnen ze klanten verleiden?

Definitie: Kortingscodes zijn gepersonaliseerde of publiekelijk vrijgegeven kortingscodes die aan klanten worden aangeboden als aankoop prikkel die de prijs van een bestelling verlaagt. Kortingscodes kunnen voor e-commerce winkels een effectief middel zijn om shoppers aan te trekken en terugkerende klanten aan te moedigen. Qorting, de kortingscode website.

 

Drie veelgebruikte methoden voor het aanbieden van kortingscodes

  • Percentagekorting – De procentuele korting biedt een vast percentage op de volledige bestelling van een shopper. Dit wordt alleen toegepast op de aankoop en omvat niet de verzendkosten of belastingen.
  • Gratis verzending – Met deze kortingscode hoeft de consument geen verzendkosten te betalen voor een bestelling. Het kan worden opgegeven om alleen bestellingen op te nemen die binnen het land zijn verzonden.
  • Vaste eurokorting – Met deze code krijg je een vast bedrag korting op een aankoop. Er kan een minimale aankoopdrempel worden ingesteld, of deze kan van toepassing zijn op elke orderwaarde. Bijvoorbeeld: € 10 korting op elke aankoop van € 50 of meer, of gewoon € 5 op elke aankoop. Ze kunnen zelfs worden aangeboden voor specifieke aankopen (bijv. koop tien kaarsen en ontvang € 10 korting op de aankoop ), of alleen voor bepaalde gekochte items.
  • Aanbieding kortingscodes voor een beperkte periode.

 

Tijdsbestek: kortingscodes geven een gevoel van urgentie weer, wat betekent dat ze niet eeuwig kunnen duren. Een voorbeeld zou zijn om ze op een bepaalde datum te gebruiken, binnen een bepaalde tijdsperiode zoals twee weken of zelfs tegen het einde van de huidige maand waarin ze worden aangeboden. Er kan ook een bepaald aantal keren zijn dat de code werkt op de site van de handelaar, zoals onbeperkte keren binnen de huidige maand, of alleen voor eenmalig gebruik.

 

Beperkte beschikbaarheid: Het aantal aangeboden kortingscodes is afhankelijk van het type promotie. Als kortingen van toepassing zijn op één product in het bijzonder, moet de hoeveelheid worden gekoppeld aan de voorraad. Voor kortingscodes is het doel vaak om het e-commerce merk te promoten. In dat geval geldt: hoe vaker een kortingscode wordt gebruikt, hoe beter.